


V tomto paradoxnom priestore si Maria Grazia Chiuri dovoľuje absolútnu slobodu, ako keby zrkadlá Couture ateliéru mohli, podobne ako Alicina zázračná krajina, otvoriť bránu do iného sveta plného neustálych premien. Jej svet je synonymom premeny tvarov a emócií, kde sa móda mení z okamihu na okamih, no nikdy nestráca svoj zmysel.



Inšpiračným východiskom pre kolekciu sa stala legendárna Trapèze silueta, ktorú pre Dior navrhol mladý Yves Saint Laurent v roku 1958. Kolekcia tak predstavuje nečakané stretnutia v zázračnej krajine, kde sa prítomnosť a minulosť prelínajú v nekonečnej hre. Parížske Musée Rodin sa pomocou umeleckej inštalácie "The Flowers We Grew" indickej umelkyne Rithiky Merchant premenilo na rozprávku plnú kvetov a mýtických postáv. Na ručných výšivkách sa podieľali remeselníci z organizácie Chanakya, ktorá sa venuje zachovaniu indického historického remesla. Deväť veľkoplošných panelov odkazovalo na príbeh ženskej línie predkov rodiny Merchant z pobrežného štátu Kerala.

Jemné tylové šortky s čipkou odkazujú na dievčenskosť, ktorej nositeľka bez obmedzení prekračuje hranice a prispôsobuje si svet podľa vlastných pravidiel. V kolekcii prevažovali moderné verzie odhalenej konštrukcie krinolín, elegantná čierna farba a baleríny s šnurovaním pod kolená.



V zákulisí sa opäť šepkalo o možnom odchode Marie Grazie Chiuri. Na výsledok si budeme musieť počkať, kolekciou však dokázala, že Haute Couture Dior nie je len o precíznosti a tradícii, s ktorou ju mnohé sezóny spájali, ale aj pohlcujúcej schopnosti preniesť diváka do sveta mimo času a priestoru.