Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Trendy / 28. december 2019

Najlepšie módne kolaborácie dekády

Pomaly každý mesiac sa dozvedáme onovej kolaborácii vmódnom svete. Niekedy prepája dve rozdielne značky, inokedy iné odvetvia či dokonca sféry dizajnu.

Najlepšie módne kolaborácie dekády

Pomaly každý mesiac sa dozvedáme o novej kolaborácii v módnom svete. Niekedy prepája dve rozdielne značky, inokedy iné odvetvia či dokonca sféry dizajnu. Avšak tieto boli pre nás v poslednej dekáde tie najzaujímavejšie.

Moncler Genius, 2018

Tento dizajnérsky koncept, ktorý vyvinula značka Moncler v roku 2018 je bezpochyby najprevratnejším a najprogresívnejším módnym projektom dekády. Dokázali totiž prepojiť svetové dizajnérske mená ako Pierpaolo Piccioli, Simone Rocha, Richard Quinn a mnoho ďalších, ktorí do sveta športovej módy priniesli závan exkluzivity. V mnohých prípadoch ide doslova o výstavné kúsky, ktoré posunuli hranice módneho dizajnu do nových výšin.

Versace x H&M, 2011

H&M vstúpilo do sveta kolaborácii omnoho skôr ako mainstream. Celé to začalo v roku 2009 spoluprácou s Jimmy Choo a spoločnou kolekciou topánok a doplnkov. Avšak to, čo značka predstavila v roku 2011 v spolupráci s Versace, je nezabudnuteľné. Farebné, odvážne a dodnes nositeľné kúsky, ktoré navrhla Donatella pre H&M sa pre nás zapísali do histórie. Táto kolekcia sa samozrejme vypredala takmer okamžite.

2

Hermés x Apple Watch, 2015

Apple Watch patria určite k najdôležitejším technologickým produktom dekády, keďže úplne zmenili spôsob, akým komunikujeme, prijímame emaily, čítame správy a podobne. So skvelým krokom prišiel módny dom Hermés, ktorý bol otvorený tejto nezvyčajnej kolaborácii. Vytvoril kolekciu remienkov na Apple Watch v niekoľkých farbách a dizajnoch. Po úspechu tejto spolupráce sa Apple dalo dokopy aj s Fendi a Coach.

3

Nike x Off-White, 2017

Keď si prizvete na pomoc Virgila, o úspech máte postarané. Avšak v roku 2017 to tak ešte nemuselo byť. Dizajnéra si ešte len začala všímať širšia módna verejnosť, no na neho a jeho víziu stavila. Vznikla tak kolekcia 10 modelov tenisiek z archívov skupiny Nike (vrátane Converse a Air Jordan), ktoré dizajnér pretvoril podľa seba. Všetky kúsky do posledného sa vypredali takmer okamžite. Dnes sa predávajú alebo skôr dražia na Ebay a podobných stránkach za 10 až 20 násobné ceny.

4

Fenty x Puma, 2016

Rihanna položila základy svojho módneho domu už v roku 2014, kedy experimentovala s módnym dizajnom vďaka kolaborácii so značkou Puma, kde zastávala pozíciu kreatívnej riaditeľky módnej športovej divízie. V tomto roku vznikla aj jej kolekcia tenisiek, ktorá sa samozrejme hneď vypredala a v roku 2016 už predstavila svoju prvú, vlastnú kolekciu oblečenia aj doplnkov. Bola plná oversized kúskov, priehľadných tričiek, legín a všetkého, čo sa dnes považuje za základ street wearového šatníka.

6

Supreme x Louis Vuitton, 2017

Značka Supreme mala v roku 2017 na konte už poriadny zástup kolaborácií, avšak prvú vo sfére luxusnej módy. Išlo o spoluprácu s módnym domov Louis Vuitton, ktorá kombinovala typickú LV potlač a športové prvky, farby Supreme. Pánsku divíziu vtedy viedol Kim Jones, ktorý týmto experimentom položil základy všetkých veľkých športovo- módnych kolaborácií. Kúsky z tejto kolekcie sa dnes predávajú za astronomické ceny. Mikina vás napríklad vyjde 25-tisíc eur.

5

Gucci x Dapper Dan, 2017

Táto kolaborácia vznikla trochu škandalóznym spôsobom, kreatívny riaditeľ Alessandro Michele bol verejnosťou obviňovaný, že okopíroval typické sako z dielne Dapper Dan. Ten ho však nazval poctou, ktorú chcel vzdať legendárnemu krajčírovi z Harlemu. Následne oznámili spoločnú kolekciu a znovuotvorenie harlemského butiku Gucci x Dapper Dan. Vznikla tak kolekcia inšpirovaná 80. a 90.rokmi, ktorá niesla v sebe kultúrne odkazy hip-hopu, ale aj typické zdobené prvky Gucci.

9

Burberry x Vivienne Westwood, 2018

V roku 2018 nastúpil na pozíciu kreatívneho riaditeľa značky Burberry Ricardo Tisci, ktorý nahradil legendu Christiphera Bailey. Od toho roku nastali v tradičnom britskom módnom dome ohromujúce zmeny. Burberry sa pretransformovala na maximálne inovatívnu značku, ktorá imponuje mladej generácii a pritom si stále zachováva svoje tradičné prvky, ktoré miluje tá staršia generácia. Prepojenie s ďalšou ikonou britskej módy- Vivienne Westwood, prinieslo dokonalé výsledky kombinujúce punkového ducha a nezameniteľné Burberry motívy.

10

Lady Dior Art, 2017

V roku 2017 spustil módny dom Dior veľmi unikátny koncept kolaborácií, v ktorom si pozývajú do spolupráce zaujímavých umelcov, architektov či dizajnérov. Tí pretvárajú ikonický model kabelky Lady Dior podľa svojej vízie a umeleckého vnímania. Táto kolekcia vzniká každý rok a zakaždým odráža iné kultúrne a sociálne otázky, popri tom tiež vzdáva poctu zakladateľovi módneho domu, ktorý kabelku navrhol a v neposlednom rade tiež v sebe nesie silné umelecké odkazy. Kolekcia v roku 2019 napríklad spojila umelkyne z celého sveta a naprieč rôznymi vekovými kategóriami.

8

Foto: archív značiek

950

Súvisiace články