top fashion banner jar 2017

title

„Skutočne moderní sú tí ľudia, ktorí nesplývajú dokonale so svojou dobou a ani sa neprispôsobujú jej požiadavkám...“, to je začiatok citátu od talianského filozofa Giorgia Agambena, ktorý si na sedadle našiel každý hosť prehliadky Gucci jeseň – zima 2015/2016. Táto myšlienka celkom jasne predznamenávala, akým smerom sa módny dom Gucci pod taktovkou nového kreatívneho riaditeľa od toho momentu uberie. Alessandro Michele sa v priebehu troch sezón postaral o jeho absolútny prerod. Zabudnite na sexi imidž, pozornosť upriamil na romantickejšiu stránku. Čo je ale paradoxné, práve vďaka tomu sa dnes Gucci radí medzi „hottest“ luxusné značky sveta.

Dizajnér Alessandro Michele pracoval viac či menej spokojne, no určite vo väčšej anonymite pre Gucci 12 rokov, keď bol v januári 2015 menovaný na čelo módneho domu s 95-ročnou históriou. Áno, bolo to v roku 1921, keď Guccio Gucci ako 40-ročný otvoril v rodnej Florencii svoj prvý obchod. Táto myšlienka sa v jeho hlave usídlila, keď ako mladý pracoval v luxusnom londýnskom hoteli Savoy. Práve tu bol ohromený noblesou a predovšetkým honosnou batožinou, ktorú so sebou nosili bohatí hoteloví hostia. Sny si treba plniť, a tak sa po návrate domov rozhodol založiť si vlastný podnik s podobnými produktmi, s výrobkami z kože v klasickom štýle. Jeho víziou bolo spojiť talianske remeselné umenie s britskou vznešenosťou.

Zrodila sa rodinná firma
Na začiatku to bol iba jednoduchý sen – otvoriť si obchod a predávať kožené produkty. Ale už po krátkom čase z obchodu vzniká rodinná firma a jej zakladateľ spolu so svojimi štyrmi synmi Aldom, Vascom, Ugom a Rodolfom Gucciovými otvára ďalšie pobočky vo Florencii a neskôr aj v Miláne a Ríme. Mnohými vtedajšími zákazníkmi boli tamojší aristokrati jazdciaci na koni. Práve preto sa v tom čase upriamovala Gucciho pozornosť na kožené výrobky produkované tradičnými spôsobmi výroby. Pretrvávajúcim symbolom značky a jej inovatívnej estetiky sú už od tých čias ozdobné prvky v tvare strmeňa. Rozmach strojového šitia otvoril brány novým možnostiam, a tak neskôr Gucci rozšíril svoje portfólio aj o módne doplnky, ktorých ponuka sa neustále rozširovala. V polovici 60. rokov prijala značka ďalšie elegantné insígnie. Poznávacím znamením kabeliek, kufrov, topánok a opaskov, rovnako ako aj textílií sa stalo ikonické, dnes už svetoznáme logo dvojitého G.

 

pripravila: Jana Zajasenská v spolupráci s Paulou Mokrou

foto: YannisVlamos, Marcus Tondo/Indigital.tv, Ronan Gallagher,Gucci Museo, metmuseum.org, Marco Mareira, Instagram

 

Viac sa dočítate v najnovšom čísle magazínu Top Fashion!

 

Najnovšie zo sekcie móda



Celebrity | 26.máj 2017

amfAR Gala: Best dressed

Výročný galavečer s názvom amfAR sa každoročne uskutočňuje počas filmového festivalu v Cannes na podporu boja proti AIDS. Zúčastnili sa...


Trendy móda | 26.máj 2017

Plavkové trendy podľa Cannes

Filmový festival v Cannes je oveľa viac ako len prechádzka po červenom koberci. Vo voľnom čase nám totiž známe dámy...


Módne ikony | 25.máj 2017

Móda z Cannes: Najlepšie oblečení páni

Nielen známe dámy predvádzajú v Cannes nádherné outfity. Páni na červenom koberci takisto dokazujú, že to s módou vedia. A...


Trendy móda | 25.máj 2017

Letný must-have: Slamenný košík

Leto so sebou prináša dávku romantiky, sentimentu a nostalgie. Práve preto sa pravdepodobne na scénu vrátil aj klasický slamenný košík...

predplatne top fashion

top fashion jar leto 2017

Naše tipy

Nájdite najlepšiu farbu pre váš odtieň p...

Pokiaľ aj vy niekedy zápasite s farbami v šatníku alebo si jednoducho nedokážete vybrať tú správnu f...

Cannes: Hviezdy červeného koberca

Prvý týždeň Filmovho festivalu v Cannes je za nami a my sme si preto zaspomínali na tie najkrajšie r...

Cesta za rituálom krásy

Grécko je magická krajina, ktorá sa pýši ohromujúcou históriou. Nádherná príroda a jej čarovné zákut...