top fashion banner jesen zima 2017 2018

title

„Skutočne moderní sú tí ľudia, ktorí nesplývajú dokonale so svojou dobou a ani sa neprispôsobujú jej požiadavkám...“, to je začiatok citátu od talianského filozofa Giorgia Agambena, ktorý si na sedadle našiel každý hosť prehliadky Gucci jeseň – zima 2015/2016. Táto myšlienka celkom jasne predznamenávala, akým smerom sa módny dom Gucci pod taktovkou nového kreatívneho riaditeľa od toho momentu uberie. Alessandro Michele sa v priebehu troch sezón postaral o jeho absolútny prerod. Zabudnite na sexi imidž, pozornosť upriamil na romantickejšiu stránku. Čo je ale paradoxné, práve vďaka tomu sa dnes Gucci radí medzi „hottest“ luxusné značky sveta.

Dizajnér Alessandro Michele pracoval viac či menej spokojne, no určite vo väčšej anonymite pre Gucci 12 rokov, keď bol v januári 2015 menovaný na čelo módneho domu s 95-ročnou históriou. Áno, bolo to v roku 1921, keď Guccio Gucci ako 40-ročný otvoril v rodnej Florencii svoj prvý obchod. Táto myšlienka sa v jeho hlave usídlila, keď ako mladý pracoval v luxusnom londýnskom hoteli Savoy. Práve tu bol ohromený noblesou a predovšetkým honosnou batožinou, ktorú so sebou nosili bohatí hoteloví hostia. Sny si treba plniť, a tak sa po návrate domov rozhodol založiť si vlastný podnik s podobnými produktmi, s výrobkami z kože v klasickom štýle. Jeho víziou bolo spojiť talianske remeselné umenie s britskou vznešenosťou.

Zrodila sa rodinná firma
Na začiatku to bol iba jednoduchý sen – otvoriť si obchod a predávať kožené produkty. Ale už po krátkom čase z obchodu vzniká rodinná firma a jej zakladateľ spolu so svojimi štyrmi synmi Aldom, Vascom, Ugom a Rodolfom Gucciovými otvára ďalšie pobočky vo Florencii a neskôr aj v Miláne a Ríme. Mnohými vtedajšími zákazníkmi boli tamojší aristokrati jazdciaci na koni. Práve preto sa v tom čase upriamovala Gucciho pozornosť na kožené výrobky produkované tradičnými spôsobmi výroby. Pretrvávajúcim symbolom značky a jej inovatívnej estetiky sú už od tých čias ozdobné prvky v tvare strmeňa. Rozmach strojového šitia otvoril brány novým možnostiam, a tak neskôr Gucci rozšíril svoje portfólio aj o módne doplnky, ktorých ponuka sa neustále rozširovala. V polovici 60. rokov prijala značka ďalšie elegantné insígnie. Poznávacím znamením kabeliek, kufrov, topánok a opaskov, rovnako ako aj textílií sa stalo ikonické, dnes už svetoznáme logo dvojitého G.

 

pripravila: Jana Zajasenská v spolupráci s Paulou Mokrou

foto: YannisVlamos, Marcus Tondo/Indigital.tv, Ronan Gallagher,Gucci Museo, metmuseum.org, Marco Mareira, Instagram

 

Viac sa dočítate v najnovšom čísle magazínu Top Fashion!

 

Najnovšie zo sekcie móda



Trendy móda | 22.feb 2018

Viktor & Rolf uvádza prvú kolekciu šperk...

Značka Viktor & Rolf rozširuje portfólio svojej tvorby, ktoré bude odteraz zahŕňať aj líniu šperkov, ktoré vás očaria mágiou drahokamov...


Trendy móda | 22.feb 2018

Navštívte oázu klenotov

Pokojná oáza v srdci Marakéša sa stala hlavnou inšpiráciou pre jarnú kolekciu značky DYRBERG/KERN. Miesto známe svojimi dramatickými farebnými tónmi, divokými...


Celebrity | 22.feb 2018

BRIT Awards: Red Carpet

Včera prebehlo odovzdávanie britských hudobných cien- BRIT Awards, ktoré sa ako obvykle nezaobišlo bez červeného koberca plného dizajnérskych rób.   


Trendy móda | 21.feb 2018

Moncler predstavil 8 dizajnérskych kolab...

Milánsky týždeň módy sa tento rok začal netradične. Väčšinou je úvodnou prehliadkou Gucci, no tentokrát to bola značka Moncler, ktorá...

top fashion zima 2017 2018

top fashion jesen zima 2017 2018

 tlacitko kupit2

media st vianocna zlava 300

Naše tipy

NYFW: Najlepšie kolekcie

Newyorský týždeň módy máme už za sebou. Bol plný diverzity a inovatívnej módy. Pozrite si s nami tie...

NYFW: Models off-duty

Modelky pobehujúce po New Yorku medzi prehliadkami majú štýl! Či už preferujú kúsky 80.rokov, športo...

NYFW: Backstage Beauty

Príprava pred prehliadkou v rámci NYFW zahŕňa aj dokonalý styling a make-up. Nahliadnite s nami do z...