top fashion banner jesen 2016

title

„Skutočne moderní sú tí ľudia, ktorí nesplývajú dokonale so svojou dobou a ani sa neprispôsobujú jej požiadavkám...“, to je začiatok citátu od talianského filozofa Giorgia Agambena, ktorý si na sedadle našiel každý hosť prehliadky Gucci jeseň – zima 2015/2016. Táto myšlienka celkom jasne predznamenávala, akým smerom sa módny dom Gucci pod taktovkou nového kreatívneho riaditeľa od toho momentu uberie. Alessandro Michele sa v priebehu troch sezón postaral o jeho absolútny prerod. Zabudnite na sexi imidž, pozornosť upriamil na romantickejšiu stránku. Čo je ale paradoxné, práve vďaka tomu sa dnes Gucci radí medzi „hottest“ luxusné značky sveta.

Dizajnér Alessandro Michele pracoval viac či menej spokojne, no určite vo väčšej anonymite pre Gucci 12 rokov, keď bol v januári 2015 menovaný na čelo módneho domu s 95-ročnou históriou. Áno, bolo to v roku 1921, keď Guccio Gucci ako 40-ročný otvoril v rodnej Florencii svoj prvý obchod. Táto myšlienka sa v jeho hlave usídlila, keď ako mladý pracoval v luxusnom londýnskom hoteli Savoy. Práve tu bol ohromený noblesou a predovšetkým honosnou batožinou, ktorú so sebou nosili bohatí hoteloví hostia. Sny si treba plniť, a tak sa po návrate domov rozhodol založiť si vlastný podnik s podobnými produktmi, s výrobkami z kože v klasickom štýle. Jeho víziou bolo spojiť talianske remeselné umenie s britskou vznešenosťou.

Zrodila sa rodinná firma
Na začiatku to bol iba jednoduchý sen – otvoriť si obchod a predávať kožené produkty. Ale už po krátkom čase z obchodu vzniká rodinná firma a jej zakladateľ spolu so svojimi štyrmi synmi Aldom, Vascom, Ugom a Rodolfom Gucciovými otvára ďalšie pobočky vo Florencii a neskôr aj v Miláne a Ríme. Mnohými vtedajšími zákazníkmi boli tamojší aristokrati jazdciaci na koni. Práve preto sa v tom čase upriamovala Gucciho pozornosť na kožené výrobky produkované tradičnými spôsobmi výroby. Pretrvávajúcim symbolom značky a jej inovatívnej estetiky sú už od tých čias ozdobné prvky v tvare strmeňa. Rozmach strojového šitia otvoril brány novým možnostiam, a tak neskôr Gucci rozšíril svoje portfólio aj o módne doplnky, ktorých ponuka sa neustále rozširovala. V polovici 60. rokov prijala značka ďalšie elegantné insígnie. Poznávacím znamením kabeliek, kufrov, topánok a opaskov, rovnako ako aj textílií sa stalo ikonické, dnes už svetoznáme logo dvojitého G.

 

pripravila: Jana Zajasenská v spolupráci s Paulou Mokrou

foto: YannisVlamos, Marcus Tondo/Indigital.tv, Ronan Gallagher,Gucci Museo, metmuseum.org, Marco Mareira, Instagram

 

Viac sa dočítate v najnovšom čísle magazínu Top Fashion!

 

Najnovšie zo sekcie móda



MBPFW: 4.deň

Posledný prehliadkový deň na MBPFW sa odohral vo veľkom štýle. Svoje kolekcie predviedli Kateřina Geislerová, Jakub Polanka či Petra Balvínová.


Celebrity | 28.mar 2017

Bella Hadid je novou ambasádorkou Tag He...

Americká topmodelka sa stala tvárou luxusnej značky Tag Heuer. Cesty Belly a značky sa spojili vo veľmi zaujímavej spolupráci. Tag...


Módne ikony | 27.mar 2017

Streetstyle: Sprievodca denimom

Džínsovina je pravdepodobne najobľúbenejším materiálom a najpopulárnejším prvkom v šatníkoch po cem svete. Aj denim sa však prispôsobuje aktuálnym trendom...


MBPFW: 3.deň

Tretí prehliadkový deň na Pražskom Fashion Week-u nebol o nič menej zaujímavý. Michael Kováčik predstavil minimalistkú noblesu, zatiaľ čo Zuzana...

predplatne top fashion

exkluzivne vydanie top fashion

Naše tipy

MBPFW: 1.deň

Od 17. do 24. marca sa v Prahe konala najveľkolepejšia módna udalosť v našich končinách- Mercedes-Be...

Predajňu CUBE nájdete už aj v Avione!

Kabeliek nikdy nie je dosť! A práve preto nájdete od 10. marca novú predajňu CUBE už aj v Avione. ...

7 jesenných beauty trendov

Beauty trendy na prehliadkových mólach Týždňov módy boli naozaj rôznorodé. Od precíznych, farebných ...