top fashion banner jar 2017

title

„Skutočne moderní sú tí ľudia, ktorí nesplývajú dokonale so svojou dobou a ani sa neprispôsobujú jej požiadavkám...“, to je začiatok citátu od talianského filozofa Giorgia Agambena, ktorý si na sedadle našiel každý hosť prehliadky Gucci jeseň – zima 2015/2016. Táto myšlienka celkom jasne predznamenávala, akým smerom sa módny dom Gucci pod taktovkou nového kreatívneho riaditeľa od toho momentu uberie. Alessandro Michele sa v priebehu troch sezón postaral o jeho absolútny prerod. Zabudnite na sexi imidž, pozornosť upriamil na romantickejšiu stránku. Čo je ale paradoxné, práve vďaka tomu sa dnes Gucci radí medzi „hottest“ luxusné značky sveta.

Dizajnér Alessandro Michele pracoval viac či menej spokojne, no určite vo väčšej anonymite pre Gucci 12 rokov, keď bol v januári 2015 menovaný na čelo módneho domu s 95-ročnou históriou. Áno, bolo to v roku 1921, keď Guccio Gucci ako 40-ročný otvoril v rodnej Florencii svoj prvý obchod. Táto myšlienka sa v jeho hlave usídlila, keď ako mladý pracoval v luxusnom londýnskom hoteli Savoy. Práve tu bol ohromený noblesou a predovšetkým honosnou batožinou, ktorú so sebou nosili bohatí hoteloví hostia. Sny si treba plniť, a tak sa po návrate domov rozhodol založiť si vlastný podnik s podobnými produktmi, s výrobkami z kože v klasickom štýle. Jeho víziou bolo spojiť talianske remeselné umenie s britskou vznešenosťou.

Zrodila sa rodinná firma
Na začiatku to bol iba jednoduchý sen – otvoriť si obchod a predávať kožené produkty. Ale už po krátkom čase z obchodu vzniká rodinná firma a jej zakladateľ spolu so svojimi štyrmi synmi Aldom, Vascom, Ugom a Rodolfom Gucciovými otvára ďalšie pobočky vo Florencii a neskôr aj v Miláne a Ríme. Mnohými vtedajšími zákazníkmi boli tamojší aristokrati jazdciaci na koni. Práve preto sa v tom čase upriamovala Gucciho pozornosť na kožené výrobky produkované tradičnými spôsobmi výroby. Pretrvávajúcim symbolom značky a jej inovatívnej estetiky sú už od tých čias ozdobné prvky v tvare strmeňa. Rozmach strojového šitia otvoril brány novým možnostiam, a tak neskôr Gucci rozšíril svoje portfólio aj o módne doplnky, ktorých ponuka sa neustále rozširovala. V polovici 60. rokov prijala značka ďalšie elegantné insígnie. Poznávacím znamením kabeliek, kufrov, topánok a opaskov, rovnako ako aj textílií sa stalo ikonické, dnes už svetoznáme logo dvojitého G.

 

pripravila: Jana Zajasenská v spolupráci s Paulou Mokrou

foto: YannisVlamos, Marcus Tondo/Indigital.tv, Ronan Gallagher,Gucci Museo, metmuseum.org, Marco Mareira, Instagram

 

Viac sa dočítate v najnovšom čísle magazínu Top Fashion!

 

Najnovšie zo sekcie móda



Trendy móda | 20.júl 2017

Žiarivý outfit vďaka žltej

Žltá je výrazná farba, s ktorou je potrebné zaobchádzať uvážene. Kdekoľvek sa totiž objaví, okamžite rozžiarí okolie a upúta pozornosť...


Trendy móda | 20.júl 2017

Millennial pink vládne letu

Dievčenské cliché, ktoré sa stalo najväčším hitom tohto leta, ovláda ulice. Preto nie sú žadnou zvláštnosťou millennial pink outfity, ktoré...


Trendy móda | 20.júl 2017

Beats by Dr.Dre x Balmain

Slúchadlá beats by Dr.Dre sú dnes už kultovou záležitosťou, no značka opäť posúva hranice o niečo ďalej. Najnovšie sa totiž...


Trendy móda | 19.júl 2017

Summer Must-Have: Tie-front blúzka

Tie-front blúzka je neodmysliteľnou súčasťou letných outfitov. Prináša do nášho šatníka mierny retro look a navyše sa jednoducho kombinuje so...

predplatne top fashion

top fashion jar leto 2017

Naše tipy

Summer Hair: Hun

AUž sa vám dostal do uší pojem hun? Pokiaľ nie, určite ste ho však už videli v uliciach či na stránk...

Sladkosti od Bulgari

Značka Bulgari odhalila sladkú kolekciu šperkov počas Couture Week-u v Paríži, ktorá je inšpirovaná ...

Ďalšia dizajnérska kolaborácia je na sve...

Módny reťazec H&M každoročne predstaví exkluzívnu kolekciu, ktorú vytvorí v spolupráci s luxusný...